Renault Clio: pirmie iespaidi

Lai arī tas izskatās jau kaut kur redzēts, piektās paaudzesRenault Clio ir pilnībā jauns. Tas konstruēts uz jaunas platformas, kāda vēlnav bijusi nevienam franču zīmola modelim, arī virsbūves paneļi ir jauni, parspīti tam, ka logu kontūras izskatās ļoti līdzīgas iepriekšējās paaudzes Clio. Pati virsbūve ir kļuvusi vieglāka par 22kg, arī balstiekārta ir lielāmērā konstruēta no jauna, parādījušies arī jauni motori, jauni sēdekļu galvasbalsti, pārnesumslēgs, stūre un mazauto klases līdera cienīgs vadītāja palīgsistēmukomplekts.


Clio ir vispirktākais mazauto visā Eiropā (VW Polo ir otrajāvietā, Ford Fiesta – trešajā), un šī modeļa jaunākais iemiesojums ir mazāks parsavu priekšteci, taču tikai fiziski – jo tas ir kļuvis ietilpīgāks. Clio starptautiskajāprezentācijā Portugālē Whatcar.lv uzzināja, ka tas ir gatavs arī hibrīddzinējiem,kas gan pašlaik vēl nav pieejami. Jaunā Clio izskats daudz apspriests netika - Renaultpārstāvji atzina, ka, pateicoties faktam, ka līdzšinējās paaudzes modeļa ārējaisdizains ir viens no būtiskākajiem iemesliem, kādēļ tā pārdošanas apjomi turpinājušiaugt ik gadu kopš tā klajā laišanas 2014.gadā, nevienam, bet jo īpaši Renaultdizaina šefam Lorānam van den Akeram nav bijusi vēlēšanās kaut ko būtiskimainīt. Ņemot vērā, ka tieši viņš ir iepriekšējās paaudzes Clio dizaina autors,van den Akeram nevienam nekas vairs nebija jāpierāda. 


Neraugoties uz to, šādas tādas pārmaiņas ir redzamas. Sekojotšībrīža tendencēm, radiatora reste ir lielāka, bet LED lukturi – kā Megane. Jaunaskontūras motora pārsegā un atšķirīgs bufera dizains Clio priekšdaļu padarījisnedaudz agresīvāku. Tikmēr aizmugurē valda minimālisms, ko akcentē atteikšanāsno melnajiem plastmasas apdares elementiem, tos aizstājot ar savdabīgiemvirsbūves paneļiem. Sportiskāks, bet ne pārmērīgi – tāds ir mūsu spriedums parClio vizuālo tēlu, kaut gan gala spriedumu, protams, izdarīs pircēji. Katrāziņā, šiem iespaidiem pievienotajā fotogalerijā redzamais eksemplārs savā ValenciaOrange krāsā Eiropas dienvidu svelmainajā saulē izskatījās itin iespaidīgi. 


Motoru izvēle nav sarežģīta – SCe 75 ir atmosfēriskais 1,0litru benzīna motors ar 75 ZS, tāpēc populārāks laikam būs TCe 100 turbomotorsar 100 ZS, ar kādu mēs braucām Portugālē. Šībrīža modifikāciju klāsta flagmanisir TCe 130 ar 130 ZS četrcilindru benzīna turbomotoru. Tass ir arī vienīgaisClio, kas pieejams ar DSG transmisiju un vienīgais, kas 0-100 km/h paātrinājumuspēj veikt mazāk nekā 10 sekundēs. Renault sola vēl jaudīgākas Clio versijas,piemēram Clio RS, kuram būs 1,8 litru turbomotors no Megane. Dīzeļdzinēji zaudēpopularitāti, tāpēc Clio pircējiem tiks piedāvāts tikai viens variants – 85 ZS1,5 litru tilpuma motors ar manuālo transmisiju, kuras pārnesumi rēķināti ardomu par lielāku degvielas ekonomiju, nevis dinamiku. Nākamgad gaidāmo hibrīdsistēmuveidos 1,6 litru tilpuma benzīna motors un elektromotors, kā arī CVTtransmisija. 


Praktiskums ir pozīcija, kurā Clio pelnījis labu vērtējumu.391 litru ietilpība tā bagāžas nodalījumu padara lielāku, nekā Polo, kas ar 351litru bija līderpozīcijā visā B segmentā. Arī priekšējo sēdekļu atzveltnes irplānākas, lai iegūtu papildus divarpus centimetrus aizmugurē sēdošo kājuērtībām. Telpa galvai Clio aizmugurējās sēdvietās šķiet vēl plašāka, nekā atsevišķoskompaktās biznesa klases auto, piemēram Jaguar XE. 


Kopējo iespaidu atsvaidzina vērienīgās pārmaiņas interjerā,kur bezmaz visi lētākas  plastmasas apdares materiāli ir paslēpti zemāk,kur tos ir grūtāk sasniegt vai saskatīt. Šajā ziņā tas ir ievērojami pārāks pariepriekšējās paaudzes modeli, jo taustei un skatienam tagad paveras pieklājīgaizskata, mīkstas plastmasas apdares materiāli un teju premium līmeņa noformējumaakcenti. Piemēram, ar ādu apvilkta stūre, kas nudien izskatās kā no klasiaugstāka auto. Priekšējā paneļa vidū – 9,3 collu izmēra infodisplejs, turklātRenault ir atturējušies no kārdinājuma sekot citu (franču) autoražotāju paraugamun nav tajā integrējuši digitālus salona temperatūras kontroles slēdžus, betatstājuši kā bija, analogus. 


Taču, kamēr jaunā Clio vizuālais tēls ir pārliecinošāks unizsmalcinātāks, nekā priekštecim, braukšanas sajūtu ziņā tas nepārsteidz. Balstiekārtakopumā labi absorbē ceļa negludumus, ar atsevišķiem izņēmumiem, kas gan to nepadarasliktāku par citiem šīs klases pārstāvjiem. Ja neskaita Polo, kas šajā ziņā irkompetentāks. Sēdekļi ir ērti, stūres reakcija - ātra, bet manuālās transmisijasdarbība ar garajiem pārnesumiem vairs nešķiet tik vienmērīga, kā iepriekšējās paaudzesClio. Tā nav tehniska nepilnība, bet gan metode, kas vērsta uz lielākudegvielas ekonomiju. Mazauto klasē tas ir normāli, kaut gan atsevišķi pircējivarbūt sagaida kaut ko citu. 

Tāpēc arī mūsu izmēģinātais 1,0 litra trīscilindru motors ierindojamsmapē ar uzrakstu “Adekvāts, bet ne vairāk”, jo Ford ir paspējuši pierādīt, kapat maza tilpuma motoriem var būt sava personība. Griezes momenta trūkums zemāapgriezienu diapazonā brīžiem ir tik spēcīgi jūtams, ka šķiet – Renault jaunoClio slepus gatavo maksimālā ātruma rekordam. Taču tas ir ļoti kluss,vienmērīgi braucot tā skaņa praktiski nav dzirdama. 


Vai to ir vērts pirkt? 


Ņemot vērā cenu spektru, aprīkojumu un atlaides, kādas mēdzpiedāvāt Renault, būtu muļķīgi neizvērtēt jaunā Clio iegādi, kontekstā ar,piemēram, Seat Ibiza vai Volkswagen Polo. Jaunais Clio ir pievilcīgs, kompaktaizmēra auto ar labām braukšanas īpašībām, salīdzinoši smalku interjeru un plašāmaprīkojuma iespējām. 


https://www.whatcar.lv/testa-brauciens/6874/renault-clio-pirmie-iespaidi
Pievienot komentāru

Atstājiet savu komentāru

Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив