Renault Grand Scenic: pirmie iespaidi

Ja tev nepieciešams ģimenes auto, kas var pārvadāt vismazpiecus (vai vēl labāk – septiņus) braucējus, tevi noteikti interesē tādi auto,kā, piemēram, Volkswagen Touran. Tomēr daudziem ģimenes tēviem mūsdienās tomērne pārāk patīk ideja ikdienā pārvietoties ar busiņu, tā vietā daudzi sākskatīties apvidus auto segmenta virzienā, galvenokārt ietilpības, neviscaurgājamības spēju dēļ.

Renault mēģina atbildēt uz šo tendenci, piedāvājot netikai Espace, bet arī baby Espace, jeb – Grand Scenic. Dizaina ziņā tas patiešāmvairs nav tipisks MPV jeb minivens, jo vairāk atgādina šobrīd tik populāroskrosoverus, vienlaikus nezaudējot praktiskumu. Salonā ir septiņas sēdvietas, nokurām piecas patiešām der arī pieaugušiem cilvēkiem, turklāt vietu izkārtojumuiespējams kontrolēt gan ar pogām bagāžas nodalījumā, gan ar skārienjutīgāekrāna palīdzību.

Kā ikvienā ģimenes auto, viena no prioritātēm ir drošība –visām modifikācijām ir ārkārtas bremzēšanas sistēma, kas atpazīst automašīnasun gājējus, palīdzot Grand Scenic nopelnīt piecu zvaigžņu Euro NCAP drošībasvērtejumu.

Kāds tas ir? 

Pirmais, kas piesaista uzmanību, ir iespaidīgā izmēra riteņudiski. Nebrīnieties, ja jums piedāvās Scenic ar savā klasē lielākajiem, 20collu diskiem, taču pēc Renault teiktā, riepas maksās tikpat, cik 17 colluizmēram. Par spīti disku izmēram, gaitas komforts ir pārsteidzoši labs. Jā,bedres un daži citi asāki ceļa negludumi sit cauri, taču citi konkurenti armazāka izmēra diskiem šajā ziņā nav labāki. 


Iepriekšminētā faktora dēļ Grand Scenic šķiet jaukstransportlīdzeklis, kamēr vien braukšana notiek ātruma ierobežojumu ietvaros. Mūsutesta auto bija aprīkots ar jaudīgāko 1,6 litru tilpuma dīzeļdzinēju, kam ir160 ZS. Tas ir patīkami kluss, līdz brīdim, kad nepieciešams straujākspaātrinājums. Dinamika ir pietiekami laba, lai pārvadātu septiņus cilvēkus,taču tas ir arī viss – ātrs tas nav. 


Šis dzinējs pieejams komplektācijā ar sešpakāpju divsajūgutransmisiju, ko sauc par EDC. Pārnesumu maiņa ir vienmērīga, taču transmisijasreakcija ir nedaudz gausa, asāk uzmanot uz akseleratora pedāļa. Ir opcijapārnesumus pārslēgt arī manuālā režīmā.


Salons, praktiskums


Salīdzinot ar standarta piecvietīgo Scenic, šis ir 23cmgarāks. Papildu garums tiek sadalīts starp aizmugurējo pārkari un distancistarp priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem, ļaujot palielināt bagāžasnodalījumu, vietu kājām aizmugurē sēdošajiem, kā arī septiņas sēdvietas. 


Tomēr uzreiz jāatzīst, ka abās aizmugures papildvietās ērtijutīsies vien bērni. Lai arī otro sēdekļu rindu var pabīdīt uz priekšu,atbrīvojot vietu kājām aizmugurē sēdošajiem, tas būs kompromiss, ko varēs justvisa brauciena laikā. VW Touran šķiet mazliet ietilpīgāks. 


Salona praktiskumu uzsver daudzie sīklietu nodalījumi –četri durvīs, masīva, bīdāma lāde viduskonsoles vietā, biroja atvilktnes cienīgscimdu nodalījums. Aprīkojumā iespējams ietvert arī atvāžamus galdiņus piepriekšējo sēdekļu atzveltnēm.  


Dārgākajās aprīkojuma versijās ir iekļauts arī R-Link 2, Renault8,7 collu informācijas displejs. Tas ietver daudz dažādu funkciju, ieskaitotnavigācijas sistēmu, taču orientēšanās ekrāna izvēlnēs brīžiem prasa papilduuzmanību – tās vēlams apgūt, lai nenovērstu uzmanību ceļu. 


Vadītāja acu priekšā ir TFT displeju trio, kas demonstrēinformāciju par degvielas līmeni, ātrumu un citus rādījumus, atkarībā no izvēlētābraukšana režīma. Tiem ir pievilcīgs dizains, laba izšķirtspēja, kas konkurē arVolkswagen Active Info displeju. Volkswagen sistēma gan šķiet mazliet ērtākkontrolējama, taču arī Renault piedāvājums nav tas sliktākais. Arī interjerakvalitātes ziņā Renault ir mēģinājuši tuvināties vācu konkurentiem. 


Vai to ir vērts pirkt?


Jaunais Grand Scenic dizaina ziņā ir ievērojami pievilcīgāksauto, nekā tā priekštecis, taču mēs ieteiktu izmēģināt arī konkurentu piedāvājumu.Vietas Grand Scenic ir daudz, tas neapšaubāmi ir praktisks, bet septiņvietīgoauto konkurencē VW Touran būs mazliet ietilpīgāks. Atšķirība gan ir tā, kaTouran joprojām ir MPV, nevis krosovers. 

No motoriem mēs ieteiktu izmēģināt arī nedaudz mazāk jaudīgo1,5 litru dīzeļdzinēju. Tas būs izdevīgāks ekonomiski, klusāks un nebūt ne izteiktigausāks. 


Tehniskie dati: 


Renault Grand Scénic 1.6 dCi 160 auto

1.6 litru tilpuma dīzeļdzinējs

Cena, sākot no 20 495 eiro (par bāzes modeli Energy TCe 115)

Testa auto cena, sākot no 31 605 eiro

Jauda: 160 ZS

0-100 km/h: 10,7 sekundes


info http://www.whatcar.lv/testa-brauciens/6331/renault-grand-scenic-pirmie-iespaidi
Pievienot komentāru

Atstājiet savu komentāru

Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив